19.5.14

Masam Manis Mei 2014

assalamualaikum...

Hey I'm back!! chipsmore sungguh la.. Sorry semua, banyak alasan sebab kehilangan diri seketika ni.. 

Last entry on March, actually saya ada post satu entry lagi tapi tak perasan plak tak publish, tak sebab malas nak korek2 kita abaikan jelah... 

Banyak nak share tapi kita cite yang penting dulu;

First, saya dah bertukar ke Jabatan Latihan Khidmat Negara (JLKN) yes!!! kita kerja jage budak2 pelatih pulak, no more jage bangunan hehehe.. but don't ask me pasal taknk join PLKN sebab selain reason kesihatan yang disahkan oleh doktor bertauliah, adik2 tetap diwajibkan untuk join jika nama naik, cuma boleh tangguhkan or tukar kem sahaja yang dibenarkan.. untuk maklumat lanjut sila layari website JLKN atau telefon call centre untuk dapat maklumat yang sahih..

So far kerja ok, tapi saya dah rase bahang2 berapi kerja kat sini, dah cuba2 jugak suarakan untuk pindah tempat lain hahahaha.. Yang tak bestnya kat sini internet kena block untuk urusan2 lagha seperti fb dan blogspot.. ITULAH ALASAN KENAPA SAYA DAH LAMA TAK UPDATE!! hehehe 

Second, bibik yang ketiga bernama Fitriani telah berjaya melarikan diri, setelah lebih 11 bulan berkerja di rumah.. haishhh!! kena mandi bunga lah camni, semua bibik pon lari.. saya sedeh sebenarnya, sedeh sangat2 sebab bibik ni bagus, tolak tepi la attitude problem sebab dia ni agak tak makan saman dan suka bergayut telepon, tapi dia bagus in terms of jage Iman dan Iskandar.. Buat kerja rumah dan masak pon boleh la diharap.. Dia jage Iman sejak lahir, saya pon banyak rely on her untuk jage Iman (agak take things for granted jugak la) boleh kira dengan jari bape kali saya mandikan Iman T__T saya dah trained dia untuk handle EBM jugak.. 

Dia rapat sangat dengan Iman tapi saya memang tak sangka dia sanggup tinggalkan Iman sorang diri kat rumah dan lari!!! Ko memang nak kena cincang!!! Tapi mungkin dia masih ada rase kasihan kat Iman, mase dia tinggalkan rumah (last Friday 9mei14) dia smsed saya suruh balik cepat sebab badan Iman panas tinggi katanya.. Saya pon kelam kabut balik padahal mase tu kat opis tengah buat bacaan yassin dan makan2.. Sampai rumah tengok Iman elok je tido dan dia dah gone, call2 dah masuk mailbox, so confirm la lari..

Saya bertanya2 jugak dengan kawan2 bibik dia dan dimaklumkan Fitri lari sebab ikut jantan!! ko nak hape sebenarnya?!! padahal kat indon tu ada laki dan 3 org anak!! 

So now, dah ada bibik baru di rumah.. Cuma dia dah suarakan kebosanan dia jage budak dan duduk rumah sebab tujuan utama datang ke Malaysia nak kerja di kedai makan.. Saya dah contact ejen untuk selesaikan masalah ni.. Dah lebur 10ribu untuk amik bibik baru.. bibik lama lebur 7.5ribu pon belum balik modal lagi T__T 

Insya Allah semoga saya terus tabah dengan ujian ini.. 

Third, my hubby dah mula kerja di offshore so saya terpaksarela menjadi single parent sepanjang ketiadaan dia.. So far masih boleh manage cuma agak kelam kabut sikit sebab nak uruskan anak2 sendiri.. Korang boleh bayangkan tak kalau saya takde maid? haishhh mau makcik meroyan tiap hari!!

Lastly, saya baru balik dari bercuti ke Bandung.. Sehari selepas bibik lari.. Ini 2nd time kami ke sana kecuali Iman lah.. Saya dah plan nk soping sakan kat Bandung tapi bila jadi macam ni (bibik lari) terus mood pon hilang, pikir pasal anak2 nak letak kat mana dan mana nak cekau duit untuk bibik baru huhuhu.. so memang saya tak soping sangat, duit rupiah pon masih berbaki 7juta tak habis.. Nanti saya buat entry khas lah ye, boleh cite panjang sikit..

Oklah, tu je update buat sementara ni.. Jumpa lagi di next entry ^_^
Daaaa...
 

p/s : gigih bawak laptop dan wifi ke opis sbb nak update blog tau!!!

Luv,
 

No comments: