25.5.14

Bercuti di Bandung, Indonesia.... part 6

assalamualaikum...

Insya Allah, ini entry terakhir untuk cerita cuti di Bandung.. tak larat dah sebenarnya hehehe.. tapi terpaksa komited jugak..

Rasenya semua benda penting saya dah cover, so boleh la terus cite je yek..

HARI KELIMA (WEDNESDAY)

Hari terakhir.. Rase macam sekejap je masa berlalu, tak puas cuti weii!!! Bangun pagi, Iskandar ajak mandi swimming pool.. So sambil breakfast, anak2 berendam dalam pool.. Mandi sampai puas, bila dah habis, baru jam 11 pagi.. Saya ajak hubby untuk jalan2 lagi di Jalan Cihampelas, kira ni last kopek punya shopping hehehehe..

budak kecik kesejukan..

Mintak untuk checkout lambat dari hotel, maybe sebab hari weekday so kami dibenarkan untuk checkout jam 1 petang instead of jam 12 tengahari..

Hari Rabu, bukan hujung minggu dan bukan hari cuti di Bandung jadi jalan agak lengang.. Mudah untuk kami jalan2 walaupon agak sukar nak tolak stroller.. Sempat juga kami bershopping di 3 FOs and hubby sempat jugak beli jeans siap mintak alter, 1/2 jam boleh siap.. Selain tu sempat jugak pergi kedai jual beg, dapatlah hubby beli beg idaman dia.. Menarik jugak kedai2 di Jalan Cihempelas ni kalau bershopping tanpa stress, so kalau ada kesempatan sila la singgah disini cuma tolong la jangan datang masa orang ramai!!!

Hampir jam 1 kami bergegas balik hotel untuk kemas barang last minit.. Lepas check out, panggil teksi untuk ke airport.. Tapi sebelum sampai airport, mintak teksi untuk singgah sekejap di Kartika Sari untuk beli brownies bakar..

Di Kartika Sari banyak jugak saya borong kuih dengan hubby nak bagi kawan2 opis lah.. Total semua lebih dari IDR600ribu untuk beli kuih2an aje hehehe oklah, dari menyesal tak beli.. Sila beli pisang bolen chocolate, sumpah sedap!! Selain itu, macam biase lah, beli brownies bakar yang ada macam2 flavour, my favourite yang perisa cheese, mocha dan choco chips..

pisang bolen chocolate.. tolong la cuba!!!
hasil dari Kartika Sari

Dari Kartika Sari terus ke airport.. Alhamdulillah, jalan semua smooth.. Sampai di airport hampir jam 2.. Turun dari teksi terus pening sebab banyak sangat beg campur 3 plastik bag besar penuh brownies hahahaha.. Naib baik ada Iskandar yang boleh harap untuk tolak stroller adik.. Sempat la packing2 barang masuk beg yang kosong..  Airport ni agak kecik so rase stuffy walaupon tak ramai sgt orang..

Kami datang dengan 2 beg balik 5 beg hehehe biaselah kan.. Urusan checkin selesai dengan mudah, urusan immigresen pon takde apa2 yang sangkut.. Nasib baik beli luggage weight 60kgs sebab total semua 55kgs hehehe.. Owhh jangan lupa bayar cukai IDR75ribu/person ye (dikaunter checkin), so jangan habiskan semua duit rupiah anda ^_^

Lepas tu kami terus masuk boarding room, lepak kejap di cafe sambil bagi anak2 makan sebab kami belum lunch lagi.. Tapi service agak lambat sampaikan dah nak masuk dalam flight pon makanan kami tak semua sampai lagi.. Kami antara orang yang paling lambat masuk dalam flight tu pon adik kat cafe tu yang kelam kabut bagitau semua penumpang dah masuk hehehe.. Flight kami berlepas tepat jam 3.45 petang.. Passengers pon tak ramai macam mase datang jugak..

coffee latte terakhir di bumi Bandung.. di cafe airport
gambar terakhir di bumi Bandung.. Iman with his new friend, Mr Olaf..

Cerita dalam flight macam biase lah.. Kami touched down KLIA2 awal 15 mins dari masa yang sepatutnya, first time kot.. biasenya asik delay je AirAsia ni.. Tapi nak menapak dari departure ke main terminal waduh2 patah kaki!!

Iskandar kepenatan, kengantukkan, ketiduran..

Selesai collect luggage dah masuk Maghrib so selesaikan solat di KLIA2 dulu, sebelum keluar sempat beli perfume, sebab hajat nak beli perfume collector berbotol2 di Bandung tidak kesampaian T___T

Ok nak mencari parking pon agak mencabar jugak, so singgah la dinner dulu kat Restoran Uncle K.. Kami keluar dari KLIA2 hampir kul 9 malam..

Jumlah harga parking dari jam 1 petang 10/5 hingga jam 9 malam 14/5 adalah RM211.. Kenapa kami tak naik teksi? sebab harga teksi pon lebih kurang sama or mungkin mahal sikit.. So untuk mudahkan kami bergerak ikut masa sendiri (biaselah anak kecik!!!) better bawak kereta sendiri..

kadar harga parking di KLIA2..

Sekian cerita cuti kami.. Penuh warna warni chewahhh!! hahaha tapi alhamdulillah semua dipermudahkan walaupun ada dugaan yang tak terjangka especially beg lambat sampai.. Kalau tanya nak repeat lagi tak? mestilah saya jawab NAK!!! banyak tempat yang tak sempat cover lagi.. tapi kalau ikut hubby mestilah bukan dalam waktu terdekat kot, kumpul duit dulu...

Apa2 pun, pergi Bandung memang asyik!!

Terima kasih pada yang sudi membaca, if ada any pertanyaan feel free untuk drop a comment.. Insya Allah saya jawab walaupon erkkkk AGAK LAMBAT!! ^_^ peace yo!!