31.12.13

Bye 2013 and Hello 2014!!!




as salam..

masa-masa terakhir di tahun 2013... 

bersiaran daripada ward 4G PCMC... menemani hubby di malam tahun baru bersama Iskandar, adik Iman tinggal di rumah.. kesian Iman dah seminggu mummy balik tengah malam dan dia dah tido, pagi2 dah kena tinggal bila mummy ke pejabat, nasib baik Iman jenis yang bangun pagi so sempatlah manja2 dengan mummy sekejap...

Well, setahun dah hampir berlalu.. masa memang sekejap, baru terasa sambut tahun 2013, now 2013 dah habis 365 hari.. 

Sementara menunggu detik 12 malam untuk menjerit "happy new year!!!" hahaha memang tak lah, kang ada yang menjadi mangsa korban terkejut sebab dengar jeritan kat hospital ni kang, mari lah saya mengimbau kenangan silam sepanjang tahun 2013 hahahahaha 

Tahun 2013 dimulakan dengan kepenatan kami berpindah rumah (jarak 5km je dari rumah lama!! so jangan poyo sangat!!) dengan saya yang tengah preggy 4 bulan masa tu.. seronok dan penat!!

Our 2nd bibik melarikan diri dari rumah selepas kena dera dengan mak encik (ehhh lawak je ni!! saya tak dera sesape pon!!) saya redha dengan kepergian bibik saniah dan berdoa dia selamat walau di mana dia berada, harap2 dia dah selamat pulang ke kampung halaman dan mendapat apa yang dihajati, kalau tak pon semoga dia mendapat majikan yang lagi baik dari kami..  

Pengalaman mengandungkan Iman a bit different dengan masa mengandungkan iskandar, banyak sakit2 yang tetiba timbul but alhamdulillah dengan izin Allah semua dapat saya tempuhi dengan baik, takde pape yang kronik dan saya agak happy sepanjang 9 bulan preggy tu..

The best moment sepanjang tahun 2013 adalah time melahirkan Iman.. Kelahiran yang agak mudah, I guess Iman is a jackpot baby kot hehehe actually masa Iskandar dulu pon senang jugak.. On 5.6.13, lahirlah our second boy, Izz Iman Umair.. So saya dah ada 2 bodyguard di kiri dan kanan, so don't play2 with me haaa!!!

2013 juga tahun ujian buat kami husband and wife.. Ujian untuk 6 tahun bersama.. Saya anggap itu adalah sebagai wake call untuk kami lebih bermuhasabah diri dan mendekatkan diri serta mencari keredhaan Ilahi.. Yang penting, i love my husband so much and i'll always be beside him in any situation, insya Allah.. Saya memang bukan wife yang sempurna and will not be but saya akan cuba untuk jadi yang terbaik.. (gitewww!!! dah macam buat ucapan anugerah je!!!)

2013 juga sebagai tahun saya berubah posisi di bahagian yang bertugas sekarang.. sebelum ni sibuk di tapak projek, mengomen asik kepanasan dan kehitaman bila kena lawat projek so mase saya cuti bersalin 3 bulan (saya masih kecik hati dengan management bila tukarkan saya time cuti tau!! ye la, naik2 opis tengok dah ada orang lain dalam bilik sendiri) saya ditukarkan untuk buat planning dan budgeting.. tempat yang sangat mencabar minda dan potensi diri sampai dah rase nak mintak tukar keluar je ni huhuhuhu 

Dan pengakhiran tahun 2013 adalah agak menyedihkan bila my hubby warded due to dengue fever.. dah seminggu di sini but alhamdulillah dah masuk recovering stage dah cuma platelet darah masih rendah but improving.. Saya berdoa anak2 tak kena demam denggi ni, sebab bila tengok hubby yang sangat suffering menahan kesakitan rase sangat tak sampai hati...

Harapan saya 2014 akan memberi sinar yang gilang gemilang kepada kami sekeluarga dan anda semua!!! Azam tahun baru masih belum ada cuma yang penting saya nak jadi a better muslimah, a better wifey and mummy also a better person than who i am now!! 

Azam 2014 yang saya terpikir at this moment adalah NAK KURUS!!! ^_^

Oklah, to all my dear friends and readers, I wanna wish a "HAPPY NEW YEAR 2014" Semoga kita sentiasa di rahmati oleh Allah swt.. 






p/s : sila enjoy ur new year celebration secara berhemah dan bertamadun!! peace no war!!!



Luv,
 

No comments: