10.5.13

Soalan for Preggy ME!!

as salam...

Salam Jumaat..

Iols saje je malas nak tulis belog awal2 minggu pasal ramai sangat yang dalam mode #blackout hahaha biarkan black monday anda berlalu pergi, jangan biarkan emosi menguasai minda...

Opsss nak cakap pasal PRU ka?!! Hey no.. no.. no..

Cuma nak buat pengakuan jer, saya mengundi guna niat hehehe hopefully takde la bangla (saya tak paham betul apasal nak guna bangla, takde bangsa lain ke kalau iya pun nak suh menyamar jadi orang malaysia?) ke hape ke yang tolong mengundikan saya.. jangan bising cakap saya tak tunaikan tanggungjawab ye, I have my own reason for this.. Just let me make it simple, "suami didahulukan, keharmonian rumahtangga diutamakan" ^_^ dan juga saya taknak terberanak dalam kereta!!

Sudah2 la ye, mari kita bersyukur dengan apa yang ada dan kerja kuat untuk menambah apa yang tak ada.. Jangan jadikan alasan saya tak cukup duit or hutang saya keliling pinggang so kerajaan lah yang bersalah.. Dan mari juga kita bermuhasabah diri dan dekatkan diri dengan Maha Pencipta serta bertaubat dan cari ilmu akhirat sebanyak mungkin dari menyalahkan pemimpin sebab kita tak pakai tudung.. yeah ayat saya memang ntah hape2 tapi itu lah kenyataannya, semua bermula dengan diri sendiri, jangan salahkan orang lain kalau kita sendiri tak berusaha.. Nak duit kena kerja, nak ilmu kena belajar, simple!!! Hahahaha ape benda aku merepek ni!!!

Ok cerita2 politik akan ditangguhkan sehingga PRU ke 14 pulak..


Ramai dah tanya bila nak "meletop", antara soalan yang saya paling menyampah nak jawab hahaha, nanti kang aku takde cuti 3 bulan korang rindu plak, tak sabar2 nak suh saya cuti, sabar la wei!!! Saya ada kurang dari sebulan je ni, hehehe sebelum cuti ni banyak nak kerja opis nak kena settlekan dulu, kesian plak orang yang menangung kerja kalau saya tak buat senarai kerja2 "terbengkalai" kan, yang penting saya TAKNAK angkat sebarang panggilan dari opis yang bertanya pasal kerja semasa saya sedang maternity leave, especially pertanyaan untuk pegi FTA di Germany (menyampah hokey!! time aku beranak la korang mengada2 nak melawat kilang kat Jerman tu!!)

Untuk soalan "dah ready ke belum?!!" ehh awal2 lagi akak dah ready diknon, kalau tak takkan beria nak menambah anak bersungguh hahaha ready memang dah ready tapi cuak proses nak melahirkan tu pun dah makin terasa, ini untuk2 wanita2 berpengalaman je lah yang tau betapa dupdapdupdap hatiku ini.. Persediaan untuk barang2 baby, alhamdulillah rase2nya dah 95% selesai, cuma adalah benda2 yang bukan keperluan lebih kepada keinginan sahaja belum tercapai hahaha tu confirm en hubby malas nak layan.. Barang2 berpantang untuk saya pon macam2 dah beli, dulu takde la beria macam ni sangat, mungkin sebab nak kena berpantang sendirikan so kena la siapkan semua sendiri..

Soalan pelik yang saya terima "apa benda yang kau jeles dengan orang tak preggy bila tengah jadi penguin camni?" (memula saya sekeh dulu orang yang bagi soalan ni bila samakan saya dengan penguin!!) Saya tak jeles tengok pompuan cantik yang kurus sebab nanti lepas saya beranak pun saya akan cantik jelita kurus jugak!! hahaha konpiden!! tapi saya jeles betul bila tengok pompuan pakai kasut tinggi, saya merindui semua my heels dalam almari, cita2 pertama lepas beranak adalah nak beli kasut tinggi hahaha...

Soalan pantang nanti dimana, rasenya kemungkinan besar di sini saje, mana boleh tinggal suami, ehh!!! hahaha sayang pulak nak pontengkan sekolah Iskandar kalau saya nak balik kampung.. Mak abah saya pon macam beria je nak datang sini, so harap2 mak ada di sisi saya masa berpantang nanti.. Kalau tak pon mama akan datang kot cuma tak boleh lama sebab my sis in law pon due lebih kurang sama dengan saya..

Ok, tu je kot.. Nanti kalau ada masa saya kongsikan barang2 keperluan nak menyambut orang baru ni ye.. Tak kira la anak nombor berapa pon, persediaan same je kan..

Till then, have a nice weekend everyone.. Spread the love not hate!!


Luv,


No comments: