8.2.13

Talking with Iskandar : tong eri and apple pie...

as salam..

Hai uols, wazap wazap!!! Happy Flyday..

Hepi2!!! sebab nak cuti panjang, boleh balik kampung hehehe yeahuuu!!

Nothing much to say hari ni cuma saya nak memperkenalkan siri baru untuk saya membuat collection adengan2 bila berborak dengan Iskandar.. Saya suka baca kat blog n fb bila ramai mak2 n bapak2 yang suka quote their conversation with the children.. Selalunya saya kongsi n gelak2 dengan hubby or kawan2 rapat je cerita2 yang selalu keluar dari mulut comel Iskandar.. Hopefully dengan buat collection macam ni akan ada satu hari di masa hadapan (chewahh!!!) bila saya rindu dengan celoteh comel anak2 boleh saya flashback balik memori2 indah tersebut.. hehehehe


Iskandar ni agak pelat so selalunya bila dia sebut word yang pelat saya akan sebut semula gunakan kaedah suku kata, pastu suruh dia ikut dan sebut semula.. Contohnya dia sebut buku as "uku" so saya akan sebut "bu..bu, ku..ku, bu..ku..." (dengan expression muka segala lah) dan dia akan ikut dan ulang 3-4 kali sampai saya kata "haaaa pandai"

Situasi #1

A couple of nights back, dia nak tengok tom and jerry dari youtube..

Iskandar : mummy, izz nak watch tong eri..
Mummy  : what?
Iskandar : izz nak watch tong eri!! (tarik muka mummy suh tengok muka dia)
                ni mummy, IZZ NAK tong.. tong.. eri.. eri..
Mummy  : hahaha mummy tak paham lah!!
Iskandar : mummy ikut izz, "TONG!! TONG!! ERI!! ERI!!
Mummy  : tong eri?!! apa tu..
Iskandar : NO TONG ERI!! hmmmmm *few seconds dia berpikir* cat and mosh..
Mummy  : oooooo tom and jerry
Iskandar : haaaa tong and eri!!!!
Mummy  : hahahahaha ok2.. jom tengok tom and jerry..
                *payah tul nak paham bahasa dia ni*


Situasi #2

Banyak kali bila pegi groceries shopping bila lalu kat tempat fruits, Iskandar akan excited bila nampak nenas..

Iskandar : mummy, tu apple pie!!
Mummy  : mana?!
Iskandar : TUUUU apple pie!!
Mummy  : *gelak* tu pineapple la..
Iskandar : oooo pineple..

Next trip to market.. (hari yang lain...)

Iskandar : mummy, apple pie!!
Mummy  : pineapple..
Iskandar : ooo pineple..

Another trip.. (hari yang lain lagi...)

Iskandar : mummy, apple pie!!
Mummy  : pineapple lah..
Iskandar : ooo pineaple..

Another another trip... (hari hari yang lain lagi.....)

Iskandar : mummy, apple pie!!
Mummy  : tak.. itu pineapple..
Iskandar : oooooo

Recent groceries shopping at Jusco... Nampak je nenas terus..

Mummy  : Izz, tu pineapple!!
Iskandar : haah, pineple...

*hahaha pasni mummy perlu lebih cepat sebelum dia sebut apple pie lagi!!!*


Ok guys, happy holiday and happy snake year!!! jangan lidah bercabang ye hehehe

Till then.. ^_^


Luv,


No comments: