20.1.12

Saman dalam Base

as salam..

Kena saman - yeay!
Kena saman dalam pangkalan tldm lumut - double yeay!
Kena saman dalam pangkalan tldm lumut sebab dia agak2 i bawak lebih dari 60km - triple yeay! and charming!
Hahahaha

Oklah, at least dalam rekod pangkalan tldm lumut ada nama saya dengan kesalahan bawak melebihi had laju dalam kawasan base, hahahaha... Walaupun saya rase tak justify (hahaha) kena saman sebab dia agak2 je (kira laju ikut tiang ke tiang, padahal masa tu kat depan kereta saya ada lori, agak2 boleh percaya ke dia tau berapa laju saya time tu?) tapi saya pasrah je (tak redha sebab masih membebel!!) Tapi sempat juga cakap kat protela tu (provos tentera laut = mp) "ni if masuk court, saya boleh menang tau" Jawapan dia "saya mintak maaf puan, mungkin ni kekurangan kami sebab tak ada alat canggih untuk check had laju".. Sebab dia pun cakap sopan so saya pun okeh la, saman pun saman lah...

By the way, saman tu tak kena bayar cuma masuk rekod je, if cukup 3 kali kena saman, kereta kena ban tak boleh masuk base.... hahahaha bagus gak tu, ada alasan tak boleh pegi outstation Lumut lepas ni ^_^

I've told my navy friend yang kerja dalam base tu "lepas ni kalau protela mintak bangunan baru, malas nak layan!!" hahahaha

No heart feeling guys!!!!

Luv,
HaNiE
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 comment:

dbalkis said...

lawak2..patutnya ko kene dpt pas khas la yg boleh kasik immunity buat apa saja di base itu..