17.3.11

Tolong doakan Pakcik Ani (atok jaga iskandar)

as salam...

Semalam petang saya amik iskandar macam biasa, hmm awal sket kot sebab kul 5.30 sharp dah keluar opis.. Dan macam biasa jugak bila saya sampai umah nenek wok, iskandar tengah main2 kat depan umah ngan geng2 dia.. Nenek wok n atok ada sekali sambil tengok budak2 tu... Sebelum balik iskandar akan bye2 n flying kiss kat nenek n atok, cuma yang tak macam biasa saya tengok atok macam tak sihat n badan dia menggigil, bila tanya dia cuma jawab demam... 

Malam tadi lebih kurang kul 9.30, saya dapat sms dari Zila, anak nenek wok.. "Salam akak, Abah masuk ICU, petang tadi kul 6 ambulance amik, jangkitan paru2 serius. Skrng kami di HKL" pastu masuk sms lagi "Mungkin koma 2/3 hr, jangkitan paru2 yg kritikal. mak tengah baca yassin" Serius memang berderu darah sebab baru petang tadi dia lambai2 iskandar T_T 

Saya terus sms hubby sebab dia masih di opis.. hubby sampai umah lebih kurang kul 10.30, terus kami siap2 barang n gerak ke HKL.. Nasib baik dah malam so senang parking.. Bila jumpa nenek rase macam sebak sangat, saya dah start mengalir airmata dah.. Atok kat wad kecemasan sebab ICU penuh, teruk sangat keadaan dia.. dengan wayar banyak n kena tebuk sana sini, sampai 2 doc standby dan siap cakap bila2 masa je, so semua kena sedia mental fizikal.. terbayang jumpa dia petang semalam T__T dan tak sangka dia terbaring comma macam tu...

Dalam kul 11.30 kami gerak ke shah alam sebab saya tak boleh amik cuti hari ni, kena attend meeting penting n hubby pon mmg cuti dibekukan.. so kami mintak tolong mama jagakan iskandar.. hopefully dia oklah kat sana....

Oklah, kena stop dulu, nak ke JKR for meeting... Saya masih dalam mood sedeh, walaupun takde pertalian tapi saya rase sedih sangat tengok atok macam tu, rase macam abah saya sendiri.. atok sangat sayangkan iskandar!!! selalunya if saya outstation n hubby amik iskandar lambat, dia mesti suruh iskandar tido dengan dia.. bila tanya iskandar mana atok dia mesti jawab "atok, ujan!!!!" sebab atok suka bagitau iskandar, kat luar hujan... hmmmmm

Tolong doakan atok (pakcik ani) ye!!! semoga dia semakin sehat dan kuat... Terima kasih

Luv,
 

3 comments:

Rose said...

Harap semuanya ok....

Irma Ruhani said...

semoga atok cepat sembuh.

HaNiE said...

thanks wrose n irma