22.3.11

Love Around Us!!!

as salam...

Seperti yang uolss sedia maklum, babysitter Iskandar (makcik wok) tengah bercuti sebab husband dia sakit tenat tapi dari sms yang saya terima dari Zila (anak makcik wok), pakcik dah beransur sihat, alhamdulillah...

Malam khamis bila dapat tahu pakcik masuk hospital, saya jadi gundah gulana, 1st sebab memikirkan condition pakciklah, 2nd sebab memikir nak tinggal Iskandar dimana sebab saya ada urgent meeting and lab yang wajib attend minggu tu.. Lepas consulted with hubby, kami decided untuk stay di rumah my in law, nasib baik tengah cuti sekolah so mama tak bukak kantin and anak2 along ada dirumah untuk main2 with Iskandar.. Pagi2 khamis kul 6.45 kami dah bergerak dari shah alam ke opis kat tengah2 KL, kereta tetap banyak walaupon cuti sekolah, nasib baik hubby tak buat perangai bangun lambat macam biasa, hehehe umah sebelah LRT boleh la buat perangai!!! 

Kami tinggalkan Iskandar yang ketiduran sambil pesan pada syahmi (anak along yang sulong and Iskandar's favourite abang) untuk tengok2kan Iskandar, adik2 dia bukan boleh percaya, nanti diaorang bully Iskandar!!! Bila call mama, dia kata Iskandar ok je, bangun tido, mandi, makan n main2 sampai penat.. So saya sangat lega, Iskandar ni memang pandai bawak diri, bagus lah kan!! Hari jumaat saya kena ke Nilai pulak, nasib baik pandai auta n buat excuse so saya berbengkel satu hari je instead of 4 hari, hahahaha....

2 hari Iskandar tinggal ngan Wan kat shah alam, hari sabtu kami balik rumah.. Ikut plan asal Dian akan datang hari ahad untuk stay seminggu/sampai pakcik sehat untuk jaga Iskandar tapi malam tu mak called bagitau Dian demam pulak, hadoilah!! So saya nekad nak bercuti kecemasan hari isnin walaupon ada papers board yang saya kena present depan Datuk KSU.. Pagi ahad Dian called bagitau dia n mak akan naik bas ke KL, fuh!!! lega sangat tapi kesian plak kat mak kena naik bas sampai 6 jam tu...

Kul 8.00 malam, mak n Dian sampai kat Terminal Bersepadu Tasik Selatan, tapi lepas sejam kemudian baru kami sampai sebab kami kesesatan mencari tempat tu, dah la jam teruk kt MMR2 sebab accident.. Nasib baik abah tak ikut sekali, kalau tak mesti dia dah patah balik mersing sebab tahap kesabaran abah saya sangat nipis, jangan la buat dia menunggu confirm dia melenting.. time is very important u know, better be 2 minutes before on time!!!! huhu

Seronok gile bila mak ada, makanan sangat heaven!! semua tersedia, order je nak apa, hahaha.. Tapi kesian abah kena tinggal sorang, dia beria nak ikut tapi sebab kena naik bas n dia ada komitmen untuk menjaga keamanan kampung, terpaksalah dia kena tinggal!!!

So mak will be around sampai hari sabtu sebab abah kasi datang seminggu jek.. Lepas tu mungkin Dian akan stay with us (kesian plak kat bibik ni, tak abis2 kena menjaga anak sedara!! bila la masa dia nak mencari kerja) or hopefully makcik wok dah boleh jaga Iskandar.. worst come to worst mungkin kami akan hantar Iskandar balik kampung macam cadangan mak.. Semoga Iskandar akan jadi cucu kesayangan atok, harga kelapa sawit pon tengah naik ni, boleh la kami menumpang senang, hahahaha motip ok!!!! Tapi rasenya saya mungkin tak sanggup nak berpisah with my son tu, walaupon saya rase Iskandar takde la kisah sangat pon mummy abah dia takde.. Training jadi kampong boy pon ok jugak kan!!! ^__^ boleh la mummy n abah bercinta berdua je!!

Bila pikir2 balik, saya rase sangat bersyukur di kelilingi dengan orang2 yang sayangkan Iskandar.. at least saya tahu, bila saya takde nanti ramai akan tolong jagakan Iskandar, tak kisah la sama ada MAKCIK U or KAKAK I.. tapi saya masih rase KAKAK I akan lebih sayangkan Iskandar, hehehe joking je sayang!!!!

Dear Iskandar, u are so lucky son!! having so much love around u, and I hope u will remember it deep inside ur heart!! So don't break our heart ok!!! Mummy love u 

Luv,
 

6 comments:

mama_umar_maryam said...

hehehe,samelah..anak2 ni kdg2 buat family bonding lebih close,mmg rmi yg sanggop nk jage budak2 kiut nih ;)

HaNiE said...

kan... tapi tak sampai hati plak nak tinggalkan anak kat diorang sebab boleh ke diorang treat seperti anak sendiri, hehehe oklah over plak aku ni!!

dbalkis said...

Awat x tanya aku terminal bus tu kan dekat sgt ngn umh kitorang.. Kitorang dh jalan bersiar-siar kat ctu..

HaNiE said...

lerr ko tau ke?? penat kami berpusing2 kat area sg besi tu.. cari stesen star tasik selatan, dah jumpa tak tau plak camne nak ke terminal yang nampak cam kat sebelah tu jek.. nasib baik ada pakcik kat petronas bgtau arah.. nak harapkan cik garmin, takde dapat signal plak sebab dah malam n hujan renyai2.. mmg mencabar kesabaran sungguh!!

my name is Yana said...

selamat berkenalan ...follow you

HaNiE said...

tq Yana for visiting ^__^