23.2.11

Red Velvet : The Making

As Salam...


Memang over nak kena ada the making segala tapi bagi chance la ye saya mempoyokan diri, maklumlah first time buat red velvet, sebelum ni beli kat kedai je.. Lain kepuasan bila dapat buat sendiri ni, lagipon kita tahu tahap kebersihan kek tu, hehehe papelah!!! Saya memang dah lama teringin nak baking rv ni tapi bila tanya sifu bakers resepi untuk rv ni, dia tak tau pulak so tanyalah ngan pakcik google, tekan enter je banyak resepi yang keluar so saya try combine 2,3 resepi untuk dapatkan hasil yang terbaik, hahahaha poyo!!!


Btw saya sedang bercuti sakit ni sebab muka saya bengkak sebelah sebab kena infection inside my nose!!! hahaha sangat memalukan, tak tau la kena pasal apa tapi redha je lah... Dari hari ahad dah rase sakit tapi isnin tu tetap gagahkan diri ke opis sebab ada meeting saya kena attend walaupon muka sembab semacam.. Ingatkan lepas meeting nak ke klinik tapi meeting pon habis petang so rugi je kalau dapat m.c pon, hehehe.. hari selasa baru ke klinik dan dapatlah saya m.c 2 hari, hehehe seronok.. Sebelum balik rumah singgah Giant beli barang2 buat kek, gigih okeh!!! Rase macam nak ke Chow Kit, beli bahan2 kat "Bake with Yen", tapi malas pulak nak mengharung jam... Owhh I beli hand mixer ok, hahaha sangat bersemangat waja!!!!


Ok, after this saya kongsi resepi rv ya, promise!! Izz tengah membuas pulak, nak bawak dia swimming seround dulu.. Bye


Luv,

No comments: