23.8.10

Minggu yang hmmmm Memenatkan!!

Kepada semua yang sedia maklum, minggu lepas adalah minggu yang sangat mencabar pada kami, tambahan pulak tengah bulan posa kan, kalau tak time penat2 tu boleh gak gulp gulp air 7up yang sejuk tu, hehehe kan...


Izz tak sehat for the whole week, mummy n abah pon jadi kelam kabut... Jadinya kami punya time record di opis sangat la tidak memuaskan, penuh dengan warna2 merah menyala, hopefully bos2 kami memahamilah dilema parent ni...


Izz start demam dari friday lagi, refuse makan n susu, kaki dia pon ada bintik2 merah.. After berbuka, kami bawa Izz ke klinik, doktor cuma cakap demam biasa dan bagi paracetamol jek, also bagi calamine untuk kaki dia...


Sabtu n Ahad, Izz still refuse nak makan n minum.. Badan dia kejap panas kejap ok...


Pagi Isnin, condition dia still sama so abah decided untuk bawa Izz ke PCMC.. Lepas doktor check semua, terus kena tahan wad sebab demam dah lama, refuse makan n minum, nafas dia laju, tekak merah n ada ulser dan doktor bagitau Izz kena hand, foot n mouth disease yg tak serious... So berkampung la kami di PCMC for 3 days..

Rabu balik rumah tapi Izz still on medication, nampak macam sehat dah tapi still kurang makan n minum.. Khamis, masih macam tu, badan kejap panas kejap ok.. Malam Jumaat tu, temperature naik semula, so pagi Jumaat abah bawa Izz ke PCMC, tapi nothing serious la, doktor kata demam sebab virus lain pulak, hadoiii aiii!!!! macam2 pulak demam ni lah...

Hari Isnin, saya EL, hubby masuk opis lambat.. Hari Selasa, hubby cuti, saya kena kerja sebab ada meeting yg urgent.. Rabu n Khamis saya cuti.. Jumaat pagi saya masuk opis, hubby bawa Izz jumpa doktor, petang hubby plak masuk opis, saya balik awal amik turn jaga Izz... Sahur n berbuka kami pon ala kadar je, makan apa yang sempat... Memang sangat penat!! tapi berbaloi bila Izz dah sehat dan nak makan macam biasa... Anak saya tu dah makin kurus!!!

Selepas seminggu bermanja2 ngan mummy, Izz sangat manja dan mengada2, asyik nak dukung jek.. Bila nangis mesti jerit2, bila tak dapat apa yg dia nak mesti cakar2 mummy.. Dengan abah kadang2 nak, kadang2 taknak, so mummy la yg kena melayan dia sentiasa.. Tapi tadi masa hantar kt Makcik Wok, ok plak dia... Hopefully janganlah dia buat perangai kat umah orang tu, ishhh anak anak!!


Dan saya pon dah start memasak semula untuk sahur tapi masak sardine jek sebab malas, maklumlah seminggu cuti kan ^_^ hehe hmmm seronok dapat bernafas semula

Luv,
 

5 comments:

daisy said...

harap izz cepat sembuh.
anak saya pun baru kena HFMD minggu lepas.asyik meragam je.skarang dah ok

mama_umar_maryam said...

huhu,,skg musim agaknye budak2 kene hfmd tu..apepon by reading yours nipon aku dpt rase penatnye..

Leonora Halim said...

ouch... semoga lagi cpt sembuh dan tidak sakit2 lagi... aminnnnn

HaNiE said...

daisy,

haah kan, anak kalo sakit ni mmg menguji kesabaran sungguh lah!!! tapi oklah, gud to hear dat ur kid pon dah sembuh, jangan kita plak yg sambung sakit!!!

HaNiE said...

zeti,

huishh mmg penat la, tambah plak bulan pose, mmg double la pahala aku.. hehehe ke dh kena tolak ngan dosa ngumpat org, huhu

leo,

sedih la tak dapat join potluck di rumah uols... nnt buat lagi yek, baby shower ke? hehe